Monday, August 27, 2007

:: ada rahsia . . . ::

time : 10.29am
date : august 27, 2007
place : bilik aku la...
background music : bunyi bising org tengah sembur2 air, memekak jak...

aku pernah dengar org cakap...
kalau satu benda nih, dia sorg je tau, tu nama dia rahsia
kalau dua org tau, still bole dipanggil rahsia
tp kalau lebih dari dua org yg tau, tu bukan lagi rahsia
tu nama dia pengetahuan awam... =)

assalamualaikum, dan salam sejahtera.
kalau nak diikutkan, masa nih aku sepatutnya berada di makmal elektromagnetik
tapi disebabkan hal2 yang tak diketahui kenapa, makmal hari ni dibatalkan
oleh tu, disebabkan aku xtau apa nk wat, maka tertulis la lagi satu benda yang merepek nih
untuk bacaan anda di masa-masa kebosanan..

seperti yang tercatat di awal post nih
kali nih aku nak cite skit my opinion pasal rahsia dan kerahsiaan
kalau nk diikutkan, aku banyak dah menyimpan rahsia2 kawan2 aku selama nih
apa dia penah wat, perasaan dia ngan org lain, benci ka, suka ka
n secara jahatnya, aku boleh je nak hancurkan hidup dia dengan just revealing their secrets
tapi alhamdulillah, setakat nih xde la aku sejahat tu
n hopefully, aku xde la tergamak untuk wat benda2 jahat tuh...

aku pun xtau kenapa aku sentiasa menjadi antara sumber untuk org lain menyimpan rahsia
maybe aku nih antara org yg boleh dipercayai kot... =P
tp maybe sume tuh terjadi disebabkan sifat penyibuk aku sendiri kot
dah memang susah nk ubah, aku mmg suka sangat2 menyibuk pasal hal2 kerahsiaan orang lain nih
kalau nampak je dia wat sumthing yg pelik, mesti aku terus cam menyibuk nk tau rahsia dia
sapa dia, napa dia wat camtuh, n apa2 hal lagi yg berkaitan la
tp kadang kala, lepas aku dpt tahu rahsia org tuh yg aku teringin sgt nk tau, rasa cam nyesal lak amik tahu...

bukan la aku ckp nyesal napa dia bgtau, tp dunno la...
maybe aku lagi patut duk diam je kot
not knowing wat happen in this world at all
coz, pernah je perkara nih berlaku
time ada kawan aku tanya...
"wan, ko tau x napa camtuh, camnih, bla..bla...bla.."
kalau nk diikutkan, nak je aku jawab dengan betul
sebab mmg the other side pun ada cite kt aku napa dia camtuh sume2
kalau the other side x cite pun, besanye mmg aku leh guess sendiri la
tp bagi mematuhi etika menjaga kerahsiaan, aku mmg terpaksa menipu la
terpaksa la ckp yg seolah2 aku xtau apa2
kira senang cite, bagi menjaga rahsia org lain, aku terpaksa menipu la...

bukan la aku ckp xelok menipu utk jaga rahsia org lain
in fact, ni la benda paling patut bagi menyimpan kerahsiaan org lain
cam aku penah dgr ustaz aku ckp dlu la
"kalau kita simpan rahsia atau aib orang lain, insya allah Allah akan simpan keaiban kita di padang masyar nanti"
so, tu la antara sebabnya insya allah aku akan simpan segala rahsia yg aku tahu sampai aku dibenarkan memberitahunya oleh tuan punya rahsia tersebut
tapi tu la, mmg la aku nih kununnya dak baik kn
still, kalau menipu tuh rasa cam x sedap ati
lagi2 kalau menipu kawan2 aku yg agak rapat
tp yg x besh tuh kalau both sides pun aku rapat gak
makin pening la jadinya...

tapi xpe la, bukan la maksud aku yg aku tanak g simpan rahsia or apape
kalau org tuh trust kt aku, insya allah aku akan balas kepercayaan dia tuh ngan menyimpan rahsia dia
kalau nk diikutkn, aku nk je tolong dia by telling the other side
yang dia nk camnih, nk camtuh, tanak camnih, tanak camtuh
tp dh namanya rahsia kn...
kalau dia nk the other side to know, mesti dia bagitau sendiri
x pun mesti dia suruh aku tolong informkan
tapi kalau dia tanak inform the other side, so aku pun diam2 jak la
lagi senang idup, xde nk susah kna jd posmen
ngeh3...

tapi, kalau nk diikutkan, aku agak berat sebelah di dalam hal2 kerahsiaan nih
even org tuh cam bagi banyak sgt rahsia dia kt aku, kebiasaannya aku jarang untuk letakkan rahsia aku kt orang lain
ada la certain2 people tuh yg aku curahkan rahsia aku tuh
nk ucapkan tahniah la for those certain people yg berjaya dpt kepercayaan aku tuh
hopefully anda2 semua leh la jaga kepercayaan aku kat korg nih
mmg, aku agak sukar untuk mempercayai org lain
dan aku juga agak sukar untuk memberitahu rahsia aku kepada org lain
padaku, cukup la aku sorg je yg tahu rahsia nih
sama je pun, kalau aku bagitau rahsia aku kt org lain, bukannya diorg leh wat apape kn
paling kurang pun just jadi tukang dengar je la
mmg, hati nih sentiasa meronta2 untuk nk ceritakan rahsia2 aku kt someone
at least dpt la kurangkan beban yg aku dh pikul selama nih
tapi setakat nih aku x jumpa lagi org yg benar2 boleh dipercayai
ada la certain people that i think i can trust completely
tapi aku tgk diorg cam terlalu bizi untuk diganggu
bizi wat keje diorg masing2..
so, xpe la stakat nih
aku tanak la bebankan diorg ngan beban yg aku pikul nih
biarlah aku sorg je pikul sume2 nih
xde la berat mana pun pikul rahsia2 nih
lagi berat pikul beg aku selama nih
hehe..

so, in short, aku just nk ckp...
dpt tahu rahsia orang nih mmg la agak best
coz at least when something happen, aku bole la paham napa ianya berlaku
xde la cam tercengang je xtau apa2
tp the bad side of it, mmg kna menipu la utk keep it as a secret
tapi xpe la, coz konon2nya ada org ckp tuh kira bohong sunat
dunno la kalau bohong sunat tuh benar2 wujud ke x
but anyway, for those yg baik sgt smpi sanggup letak kepercayaan kt bahu aku nih
yang sudi fill in ur secrets to me
insya allah, selagi mampu
aku akan simpan sume rahsia2 korg kt aku nih
smpi bila2
smpi korg sendiri yg decide not to keep it secret anymore
until then...

spoken by...

angel-me

10.58am
august 27, 07

:: "life is like a box of chocolates; you never know what you're gonna get", by Forrest's mother, Forrest Gump ::

3 comments:

  1. haiya. well, i'm the one aite? hihi! keep the secrets ey? or just fade it from ur mind. its much more better. hihi! since my life pon da agak stable, is better buangkan mende2 yg lepas aite. yeah!! (=

    ReplyDelete
  2. nice intro deh! like it!

    "lagi berat pikul beg aku selama nih hehe.." - ske eyh wat ayat2 nak senyum2 time tgh serius. ceh, musuk! xpnah pon nampak kamo ngan beg2 kamo itu g da sem niyh... auu...

    huhuu... 4 me la... just from me...
    really like to talk with u... i think da pnah ckp da ni, tp nak ckp agi... u can make me feel comfort... kalu kamo pasan, i will only talk 2 u wen me feel like xcukop selamat ka... kalu cite2 bese tu, bese ah kan... tp kalu prob2 ni, me jrg cakap kat sape pon... huhuu... selalunye ade type of person tok certain type of da most ting i want 2 talk to... like my sis, ske ckp2 ngan die pasal blaja... my les mate, ske ckp2 ngan die pasal ati n perasaan... n lg2 la owang...
    but kamo, i think, i can talk anyting...
    hee...
    thanx coz can bring up da comfort for me.
    even plg xske owang2 majok2 niyh... auu... *sebab me nanak pujok... ahaha...*

    thanx mok-koto...

    ReplyDelete
  3. eena:hehe, dun wori, i'll try my best to keep it a secret.. :)

    teddibearijo:thanks, for trusting me, i'll do my best to balas balik ur trust.. :)

    ReplyDelete