Sunday, October 28, 2007

:: Exam coming – 3 days later ::

time : 03.57pm
date : october 28, 2007
place : bilikku…
background music : saujana, selamat hari lahir (wow!) ;P

Kdg2, suasana sunyi tuh leh timbulkn mcm2 perkara. Sama ada perkara buruk ataupun baik. Contohnya, kalau dua manusia berlainan jantina berada dlm suasana sunyi, pasti akan hadir “makhluk” ketiga yg kebiasaannya menggalakkan kemaksiatan berlaku. Dan kadang kala para sasterawan akan mendapat idea mengenai bahan2 mereka semasa mereka di dalam suasana sunyi. Dan kemuncak kebaikan yg dpt berlaku smasa suasana sunyi ini adalah ketika mata manusia mengalirkan air mata ketika sedang bermunajat kpd Allah, kerana takutkn Tuhan Maha Pencipta.

Assalamualaikum, dan thanks for reading this post. Masih lagi mengekalkn format yg sma, semasa sdang sibuk mencuba memaksa diri utk belajar benda2 yg spatutnya dipelajari sejak satu semester di sini, tetiba dpt lak a few ideas to update this blog. Dan maybe situasi sekeliling pun menyumbang faktor ‘kerajinan’ update blog nih, sbb cam xtahan melihatkan Hasry cukup bersemangat menulis post2 baru hampir setiap hari. Kata hati nih, besa ler tuh, awal2 aku dlu pun smangat nk post, lelame trus ilang dh smangat tuh, hehe. Tp insya Allah that behaviour only applies kt myself je la, x gitu Hasry?



“you don’t need a reason to help people”


Kata2 nih dh lama cam jd motto hidup aku slama nih. FYI, ayat nih aku dpt dlm game Final Fantasy 9, sering disebut2 oleh hero game tuh, Zidane Tribal. And dunno why, aku rasa suka sgt2 ayat tuh, maybe sbb aku pun sering melakukan apa yg dimaksudkn dlm ayat tuh. It’s true that for me, there’s no need for a reason to give a hand to someone. Sama ada dia ahli keluarga, kwn rapat, ataupun someone that I recently known, besanye kalo aku ada kemampuan, insya Allah aku akan try bg pertolongan sebaik mungkin. Sbb pada aku, helping others is fun! Mmg la, besanye aku tlg tanpa bayaran kn, for instance, helping an acquaintance repairing his laptop. Kebiasannya mmg aku xletak apa2 bayaran, n aku takkan terima kalo dia nk byr ka, apa ka. Just kdg2 kalo saja nk memain tuh, aku just mintak blanja mkn pun cukup la. Hehe. Sbb honestly, kalo aku dpt tlg diorg tuh, ucapan terima kasih diorg pun dh memadai utk memberikn kegembiraan yg teramat sgt kt aku. Cam senang sgt lak kn aku nk hepi nih, LoL! Tp kalo ada org minta tlg kt aku, n time tuh aku xdpt tlg dia, xdpt tunaikn hasrat dia, cam rasa sedih sgt2. Cam rasa diri nih xberguna lak, xleh tlg og tuh. And at that time fikiran aku mmg susah la nk tumpu kt tempat lain, mmg masih lg fikirkn camne nk tlg org tuh sampai dia dpt capai apa yg dia nk. N my sis even marah lak at me time aku ckp menatang sume2 nih.


“Abg! Abg bkn Belldandy la, asyik rasa bersalah kalo xdpt tlg org , hehe..”


For those yg xtgk anime sgt2, Belldandy tuh watak dlm anime Ah! My Goddess. Dia nih an angel, yg mmg suka sgt2 nolong org lain. N kalo dia xdpt tlg org tuh time tuh, she’ll try her best to do something to ensure hajat org yg nk ditolongnyer tuh tercapai. N again, cam sama je dgn apa yg aku slalu wat. Am I really Belldandy? LoL!



“Koc! Lain suda ba ko skarang nih, hehe..”


Semalam adalah antara hari yg cukup menarik bagi aku. Setelah dpt merembat moto rumet aku (bkn rembat la, actually . Dia x balik lg dari rumah, n dia ada tinggal kunci moto kt atas meja dia, n after getting his permission, aku pun pakai la moto dia slama nih, thanks Ron! ), aku trus bersiar2 skeliling bandar. Awal2 around 1330hrs, aku p rumah coursemate aku kt Kerinchi. Awal2 cam takut gak la p sana, sbb time tuh pun time org sibuk kua masuk keje, so mmg confirm la jln sume sesak ngan kereta. Nasib baik aku bwk moto, kalo x mmg lambat la smpi sna. Lepas dpt mencelah dgn penuh bergayanya, dpt gak la aku p rumah kosmet aku tuh. Mmg standard rumah bujang gak la, situasi kt dlm rumah tuh rasa2 korg leh bayangkn kn, hehe. Pas borak skit2 ngan kosmet aku tuh, at around 1500hrs, aku pun bertolak la naik moto sorg2 p UPM, nk jumpa kwn2 aku kt sna. And as this is my first experience naik moto jauh2 nih, cam takut gak la awal2. Lepas tny kwn aku n abg aku, dpt gak la gambaran perjalanan yg bakal aku tempuhi nanti. N Alhamdulillah, dlm 30 minit jak aku dh dpt sampai kt gate UPM tuh. Mmg UPM mempunyai keluasan yg teramat luas, sbb aku amik masa lagi 30 minit utk sampai ke kolej kediaman kwn aku tuh. Siap beberapa kali lg tersesat kt dlm tuh. Nasib baik la UM nih kecik jak, kalo x mmg slalu la aku tersesat kt UM nanti, hehe. Kt sana sempat gak la jumpa 4 org kwn skola aku dlu tuh. And cam besa, antara ayat2 diorg mcm ayat kt title tuh la.


“Koc, sori2, aku xkenal suda suara ko, cam matang suda”

“Waa, Koc, lain suda ko skrg nih..”


N again, FYI, aku kt skola menengah aku dlu dpt gelaran Koc (sebut : coach). Nk tau nape aku dpt gelaran tuh, tny la aku nanti, malas mo crita kt sni, hehe. Anyway, sempat gak la borak2 pasal geng2 skolah menengah kami dlu. Ada yg dh keje, ada yg still lg belajar, n dgr2 siap ada yg dh bertunang dh. Kdg2 cam xpercaya kn betapa cepatnya masa berlalu. Rasa2 cam kami nih baru jak keluar dari skola menengah dlu tuh, n meneruskn hidup masing2. Tapi still rasa best lg la kalau jumpa kwn2 skola menengah aku dlu tuh. Insya Allah, pasnih nk trace jln p UKM lak, n kalo sempat maybe UiTM n beberapa tempat g yg berdekatan. Aku agak keberatan nk p sana naik pengangkutan awam, sbb cam xbebas nk p mna2. Kalo naik kenderaan sendiri, aku bebas nk kemana2 pun, yg penting minyak ada lg la.

N lepas jumpa kwn2 aku kt UPM tuh, at around 1830hrs, aku pun bertolak balik ke UM, dari UPM. Dh la time tuh dh nk dekat waktu mlm, aku lak beberapa kali terlajak jln yg spatutnya aku amik. So perjalanan yg spatutnya mengambil masa around 30 minutes jak aku amik masa 1 jam baru sampai UM. Siap sempat isi minyak lg tuh. Tp Alhamdulillah la, akhirnya dpt gak aku sampai kt UM nih, tu pun dlm kul 8 baru sampai kolej. Penat tuh mmg penat la, tp rasa seronok sgt2, dpt jumpa kwn2, dpt pengalaman bwk moto sorg2 sejauh tuh. Arap2 next time dpt pegi lg la jumpa kwn2 aku naik moto.



Exam coming – 3 days later



Sepatutnya time nih aku penuhi dgn menelaah pelajaran, sbb my first paper is just 3 days more. Tp dunno la, still lg xmerasa kegerunan suasana exam tuh. Nk ckp xde mood, mmg dari dlu la xpenah ada mood nk studi. Tp mmg aku salahkn diri sendri la pasal hal nih. Mmg aku dh makin malas dari hari ke hari. Agak xterurus gak la hidup aku skrg nih. Dlu awal2 sem, smangat gak la aku konon2nya nk start awal utk sem nih, tanak studi last minute lg. Tgk2, sama je…Smpi skrg aku xcover lg sume2 silibus yg spatutnya aku cover slama nih. N yg hebat tuh, sempat lg lak aku nk update blog nih, hehe. Tp rasa2nya nasib baik la jadual exam aku this sem agak menarik, ada gak la ruang2 yg rasa2nya aku boleh peruntukkn utk studi di saat2 akhir ;

31 Oktober 2007 - Kesihatan Mulut

5 November 2007 - Teori Elektromagnetik

12 November 2007 - Sistem Kawalan

15 November 2007 - Elektronik Kuasa dan Pacuan Motor Aruhan

16 November 2007 - Persamaan Pembezaan Separa

18 November 2007 - Undang-undang dan Jurutera

Xtau napa aku letakkn jadual exam aku kt sni, maybe dh xde bahan lg nk ditulis kot, hehe. Anyway, rasa2nya xleh la aku nk membebel panjang kt sni, need to memaksa diri utk belajar.

All the best utk semua pembaca yg bakal (atau sedang) menghadapi peperiksaan. Moga2 kita semua dpt mencapai kejayaan yg cemerlang.

Ganbatte neh! Hehe…


spoken by...

angel-me

04.06pm
october 28, 07

10 comments:

  1. ey, good luck in ur exam!
    urs start dulu, but mines abes awl! heee... :P

    ReplyDelete
  2. liyana:hehe, thanks...ala, not fair..why urs abeh awal..hehe
    gut lak exam to u too.. :)

    ReplyDelete
  3. lalal~~ eik??ko xnk wish xm kt aku gak ker? harharhar...

    ReplyDelete
  4. rare:uh?sebab aku kna wish ko gutlak kt sni?hee.. :P

    ReplyDelete
  5. eh.. tak komenlagi ek???

    gud luck ek exam...

    tu je nak cakap...
    gigih gila aku tunggu nak komen page ni... hahaha

    ReplyDelete
  6. azwan, all the best in xm ey. jgn sik dok mengadap bende lagha ni je. hahaha. xD

    ReplyDelete
  7. kamal:hehe, thanks. uh, gigih nunggu nk komen page nih? awat?

    amelyn:hehe, thanks!aloh, nk gak ngadap mende nih skali skala..hehe

    ReplyDelete
  8. salam... hmm, gud luck exam. ble angel-me nak cte perkare yg same dkm 360? LOL! =)

    ReplyDelete
  9. hilman:thanks beb, gutlak gak,tau la exam korg xmula lg, huhu..aih, awat lak angel_me nk cite mende tuh? tu hal org kt chicago je la, hehe..
    :P

    ReplyDelete
  10. ngeh2.. aku komen blog ko..amik ko.. emmm.. simple.. tapi sakit mata aku ngn warna putih ko ni.. nnt kita konvoi motor sampai pelabuhan klang plak ek.. hepi exam..

    ReplyDelete