Sunday, October 10, 2010

The.Course.

Aku terkesima...

Iye, iye aku nak update la ni, sigh~

Kadang-kadang pelik dengan diri sendiri, kenapa dulu rasanya senang sangat nak menulis sesuatu di sini.
Kalau mood menulis tu da datang, duduk je depan laptop, terus laju je jari jemari ni menari-nari di papan kekunci laptop, menghasilkan baris demi baris untuk tatapan ramai, namun sekarang?

Mungkin, aku kehilangan sebab utama aku menulis.. (tapi sebenarnya dari dahulu aku tiada sebab utama untuk menulis, rasanya aku menulis kerana ingin berkongsi sesuatu dengan orang ramai..eh, da jumpa la pulak sebab utama aku nak menulis..)

Mungkin juga aku kehilangan semangat untuk menulis. Ingat lagi di saat-saat baru-baru mula menghasilkan laman blog ni, tak ramai kenalan yang mempunyai laman blog, rakan-rakan awal pun agak mesra, paling kurang pun ada yang menganjurkan birthday-post-celebration, lepas tu ramai rakan yang menyertainya, time tu yang tak kenal pun join sekaki. Paling kurang pun kalau dah berkurun tak update, mesti ada yang mengingatkan (macam mamat kat atas ni la..).

Anyway, to make it short and simple :

// hari jumaat dan sabtu lepas aku sibuk di pejabat, menghadiri kursus bahasa atau tajuk sebenarnya "Technically Write" anjuran pejabat aku gak, untuk meningkatkan lagi kebolehan lembut (soft skills) staf. Pada mulanya aku macam agak malas menyertainya, mungkin kerana beranggapan bahawa zaman untuk aku berkursus sudah tamat, sekarang tiba zaman untuk aku bekerja pula. Namun begitu, setelah beberapa lama di dalam sesi kursus, perasaan menarik itu timbul sedikit demi sedikit. Mungkin kerana aku makin kenal dengan rakan-rakan sepejabat menbuatkan aku tidak lagi segan untuk bersuara di hadapan mereka, atau mungkin kerana tukang penceramahnya pandai menghidupkan lagi suasana (kudos tu Mr Alistar King, kalo korang ada niat nak buat kursus mengenai bahasa Inggeris, jemput la dia, amat menarik..).

// minggu lepas, bak kata nizam, 'bakal kakak ipar' aku da melahirkan anak sulungnya di Hospital Ampang. Alhamdulillah, seorang anak lelaki yang rasanya sehingga sekarang masih belum diberi nama lagi sihat dilahirkan, namun kerana baby boy tu lama sangat nak lepak dalam perut mak dia, keluar je terus baby agak kelemasan, so kena la lepak dalam NICU lama sikit. Dengarnya, esok baru baby boy tu akan dibenarkan keluar dari NICU dan pulang ke rumah. Mungkin kerana sudah menolong abang sulung aku menerima kehadiran kedua-dua anaknya di hospital melaka, so takde la rasa canggung sangat, boleh la tolong serba sedikit mana yang patut.

Rasanya cukup buat masa ini, nanti tulis segala-gala hari ini da takde idea nak menulis lagi dah, nanti makin bising lak pakcik kat atas tu.

And stealing Miss Irina words, thanks for reading~ :)

Azwan Muslim | 10.00 pm | 101010 | Room

3 comments:

  1. deheck post wall comment aku kt sini! @.@!!! ahaha~ nsib baik blom smpi 5 weeks lg~ ahaha~

    ReplyDelete
  2. jgn byk sgt sigh...just be thankful
    =)

    lame x nampak ayat 'namun begitu' dlm pembacaan seharian...haha

    ^_^

    ReplyDelete
  3. hasbu: haha, nnt ko bising lg, sigh~ *eh lupe, ada org marah bnyk guna sigh~, ni nk kna cari ayt baru ni, hehe..
    matematik: hehe, tu la psl, tbe2 smngt lak nk guna bahasa baku, kalo cikgu bm nampak post ni konpem dia bangga seraya berkata, "tak sia-sia aku mengajar budak ni dulu"~ :P

    ReplyDelete