Tuesday, March 24, 2009

:: 'kambing' oh 'kambing'..::

time : 06.50pm
date : march 24, 2009
place : kat dlm bilik..
background music : sunyi + ada bunyi skit2...

salam...

arini aku teringin wat sumthing yang tak pernah aku wat sebelum nih
arini aku tak terniat nak tulis sumthing about myself, but instead aku nak menulis about sumthing else
about 'kambing'

sure korang pelik kan, buang tebiat ke apa aku nih, tetiba nak bercerita pasai 'kambing'?
tah la, aku pun tak tahu nape tetibe berniat camnih

adakah kerana tadi aku baru ternampak seorang 'kambing' semasa makan malam?
adakah kerana secara tiba-tiba aku teringat apa yang 'kambing' tuh lakukan selama ini, sampai aku mula membentuk perasaan tidak sukakan 'kambing-kambing' yang seangkatan dengannya?
atau adakah aku dah takde idea nak tulis apape, saja gatai-gatai nak update dan mula merepek tak tentu hala?

but anyway, walau apa jadi pun aku teringin untuk bercerita mengenai sesuatu yang dah lama aku pendamkan
hikayat 'kambing'...

"disclaimer : apa yang tertulis ini adalah hasil pemikiran aku sendiri, hasil pemerhatian aku sendiri dan mungkin juga hasil perasaan aku sendiri (whatever that means la kan..), dan tidak ada kena mengena dengan kambing yang hidup mahupun sudah disembelih, kalo ada tuh pun, diam-diam je la, segala mmbek-an anda tak akan dilayan, aku takde sebab yang konkrit kenapa aku pilih kambing, bukannyer siput, ayam atau yang lain, tetiba je muncul nama tuh"

siapa itu 'kambing'?

'kambing', adalah juga salah satu makhluk allah yang sama-sama menghuni bumi ini. ada banyak cara untuk menjadi 'kambing', sama ada anda memohon untuk menjadi 'kambing', terlibat secara tak langsung dengan aktiviti-aktiviti ke'kambing'an dan seterusnya dijemput menyertai mereka secara ajak-ajak ayam (ayam pun bole jd kambing, pelik2... ), pendek kata senang je nak jadi 'kambing' nih, yang penting anda bersedia untuk mengamalkan fahaman asabiyyah, mempunyai kebolehan 'mencapab' yang kuat, dan beberapa lagi kriteria-kriteria yang lain. jika anda rasa anda ada perkara-perkara yang disebutkan diatas, tahniah, anda berbakat untuk menjadi 'kambing'. sila apply di booth-booth 'kambing' yang terdekat..

cara untuk mengenali 'kambing-kambing' yang berhampiran anda

sebenarnya adalah agak mudah untuk mengenali sekiranya wujudnya 'kambing' berhampiran dengan anda. jangan tengok janggutnya sahaja, jangan tengok tanduknya sahaja, kerana tidak kesemua 'kambing-kambing' ini memiliki ciri-ciri sedemikian. senang cerita anda lihat antara perbualan sehariannya je pun dah bole tau sama ada mereka adalah 'kambing' atau tidak;

"saya bingbing, saya seekor 'kambing'.." (diulangi di pendahuluan setiap ucapan sampai orang lain meluat..)

"ala, rilekla, aku kan 'kambing', aku leh handle sape-sape je.."

"a'ah, zul, ko toksah dengar la pe kitorang tengah borak-borak nih, ko kan bukan geng kitorang.." (sambil menghalau zul (bukan nama sebenar) dari kawasan tuh. zul yang sedang terpinga-pinga pun wat tak tau je dan terus menghabiskan makanan yang sudah tersedia..)

ada lagi beberapa ayat yang sering diutarakan oleh 'kambing-kambing' nih, rasa-rasa korang pun bole fikir sendiri. biasanya ayat-ayat yang meninggi diri tuh, yang menganggap 'kambing-kambing' seperti mereka adalah yang terbaik, dan yang lain tuh tak sehebat diorang, yang mengamalkan semangat ke'kambing'an yang utuh dan padu, itulah yang akan sering keluar dari mulut-mulut para 'kambing' nih..

*siut, aku da ilang idea nak tulis pe g, huhu...maybe lain kali aku akan bercerita g nape aku berperasaan seperti mna aku rasa skrg nih kat 'kambing-kambing' nih, tu pun kalo aku rajin nk post sumthing la..

anyway, maaf wat anda tercengang di hadapan skrin pc atau laptop anda, post ini ditulis dengan perasaan yang agak tidak menyenangkan..thanks for reading...

until then...

spoken by...
devil-me
7.26pm, march 24, 09

3 comments:

  1. i noticed 'devil-me' is speaking.

    *blur*~aku adalah antara yg tercengang di hadapan skrin. aku cuma tau ko tgh bengang ngn sumthing/someone.

    ReplyDelete
  2. anyway..dis post helps me mengenali kambing...
    cheer up friend!

    ReplyDelete
  3. hilman..

    haha, yup2 me too, just pray 'dia' xslalu berbicara, bahaya tuh~

    hannan..
    hoho, thanks.. :)

    ReplyDelete