Saturday, February 7, 2009

:: masih di sini... ::

time : 9.10am
date : february 7, 2009
place : same place
background music : hot fm online..

salam...

pernah tak korang rasa, pilihan yang korang buat tuh salah? yang mana pilihan tuh berdasarkan emosi semata-mata, spontaneously, tanpa memikirkan sedalam-dalamnya...

rasanya ramai gak yang pernah mengalami masalah sebegini, kerana kita tidak dapat lari dari mengikutkan emosi ketika membuat keputusan...

dan persoalannya, bagaimana nak menyedapkan hati bahawa itu adalah pilihan yang terbaik yang kita bole pilih dalam masa yang singkat, walaupun hati meronta-ronta ingin memilih pilihan yang lain tuh?

tak paham?

haha, aku pun tak paham, lalala~

1. aku masih di sini..
sepatutnya aku sekarang nih berada di melaka, bersama rakan-rakan program kem kembara kasih, as i stated in my last post. but for some reason, aku masih lagi berada di um, kolej kedua nih..bukan sebab aku ditinggalkan, namun malam sebelum program aku sendiri yang menarik diri dari menyertai projek itu. ada banyak alasan yang boleh aku berikan sekiranya ditanya mengenai perkara itu, sama ada alasan itu kuat atau tidak untuk membolehkan aku tidak mengikuti antara projek kegemaran aku itu, only time will tells, hoho..

my main reason sudah semestinya dengan assignment dan kerja projek tahun akhir aku yang makin mencabar, makin memerlukan perhatian utama pada ketika ini. aku memilih untuk tinggal di kolej dengan niat untuk menyiapkan segala tugasan dan kerja tesis yang sudah lebih 3 minggu terbengkalai. namun, sehingga saat ini aku masih lagi tak dapat melaksanakan niat tuh, (actually ada la sikit, last night aku dah amik programmer pic untuk menyiapkan hardware part of my thesis project, bole la kot buat something today, insya allah... ). 

and my other reason is a bit unwise to write here, let just say it had something to do with me emotionally..

apa-apa pun, keputusan sudah dibuat, aku masih lagi di sini, tidak di melaka, and life has to go on..insya allah..

p/s:heard she's handling poco-poco dance right now, menyesal tak dapat pegi join tengok dia menari, lalala~

2. perak di dalam pergolakan...
agak takut sebenarnya melihatkan suasana politik di negeri asalku itu. sejak beberapa hari nih kecoh dengan masalah dalaman kerajaan perak, dengan main lompat-lompatnyer, peralihan kuasanya, demonstrasi di hadapan masjid nyer, dan macam-macam lagi la yang aku ada dengar dan baca (mostly on internet resources, a reliable one la kot.. ). personally, aku cam tak kisah sangat siapa yang memerintah, mostly mungkin sebab aku sendiri tidak berada di perak buat suatu ketika gak la, aku belajar di selangor + kl, aku menetap di kedah, kalo balik perak pun just seminggu dua je, tu pun duk kat kampung. but maybe, when i'm in my working zone, mungkin la aku akan amik kisah pasal mende-mende camtuh, sebab right now, my most important priority still lagi for my academic, satu semester lagi, insya allah..i've mentioned it before, aku tak berapa suka dengan dunia politik nih. jarang kita dapat lihat orang yang terlibat dalam dunia politik nih, berlaku jujur (ni pandangan aku la, kalo korang rasa lain jangan marah aku lak.. ). but as one of my commenters said, politik nih pun salah satu cabang dalam islam, so kita nak tanak kena terima gak la mende tuh kan..just hope that kemelut politik tanah air nih akan pulih dalam kadar yang segera, tanak la peristiwa penjajah dulu-dulu tuh berlaku lagi...

guess that's all for now, nak wat keje-keje yang terbengkalai tuh dulu. all da best to all of you, and thanks for reading..

until then...

spoken by…
angel-me
9.32am, february 7, 09

2 comments:

  1. paham.
    hurm.
    saya pernah juga alami yang sama.
    ada lain sedikit.
    tulah.
    kalau nak buat keputusan itu,fikir dalam-dalam.ikut emosi boleh bawa mati juga.
    terkadang itu keputusan yang dibuat bukan semata-mata kita kena.tempias hati orang lain terheret sama.lagi-lagi jika ia mendarahdaging dah dalam diri orang lain itu.jadi, berusaha perbaiki diri. samalah saya.

    ..poco-poco..nari-nari..sambung sendiri...

    ReplyDelete
  2. zura:thanks, sedang cuba memperbaiki diri nih, hehe...

    eena:yup2, lama xnampak, bz ke? :P

    ReplyDelete